yi-jin-jingYi Jin Jing (Ji Đin Đing doslovno znači “Spis o promeni mišića/tetiva”) je Ćigong sistem koji sadrži niz vežbi, koordinisanih sa specifičnim disanjem i koncentracijom, za koje se tvrdi da umnogome poboljšavaju fizičko zdravlje kada se vežbaju kontinuirano.

Osnovna namena Yi Jin Jinga jeste da krhke i slabe tetive ojača i pretvori ih u jake i elastične. Pokreti Yi Jin Jinga su energični ali i nežni i zahtevaju jedinstvo volje i snage u koordinaciji sa disanjem.

Jače i fleksibilnije telo ima bolje zdravlje, kondiciju i imunitet. Yi Jin Jing karakterišu pozicije koje utiču na mišićno-skeletalnu i nervnu strukturu tela, istezanje mišića i tetiva koje utiču na organe, zglobove, meridijane i Ći, uvrtanje tela koje utiče na metabolizam i stvaranje Jing, bolje disanje koje proizvodi više kvalitetne životne energije, aktiviranje celog tela i vraćanje balansa i snage tela i uma.

Yi Jin Jing zdravstveni ćigong je pokazao izvanredne rezultate u rešavanju različitih tegoba vezanih za rad respiratornih organa, digestivnog, kardiovaskularnog i nervnog sistema. Takođe je delotvoran u povećanju fleksibilnosti manjih i većih zglobova, balansa tela i mišićne snage.

wu-qin-xiWu Qin Xi (Vu Ćin Ši – igra pet životinja) je razvijena od strane Hua Tuoa, čuvenog lekara istočne Han dinastije iz perioda  25-220. godine. Ovaj sistem treninga imitira pokrete tigra, jelena, medveda, majmuna i ptice uz kombinaciju Tu Na(umetnost kontrole daha) i Dao Yin(pokretanje ekstremiteta i vođenje ćija u telu) sa teorijama o organima, energetskim meridijanima, kanalima, ćiju i uz poštovanje principa tradicionalne kineske medicine (TCM).

Zdravstveni ćigong Wu Qin Xi predstavlja proizvod tradicionalnih vežbi i principa u kombinaciji sa principima moderne nauke koja proučava ljudsko kretanje. Pokreti Wu Qin Xi nisu ograničeni na imitiranje pokreta ili ponašanje životinja, već pokušavaju da prenesu i duh ovih životinja – snagu tigra, lakoću i jednostavnost jelena, ukorenjenost i smirenost medveda, spretnost i umešnost majmuna, kao i lakoću i gracioznost ptice.

Rezultati naučnih studija pokazuju da ovaj sistem aktivno utiče na fiziološke funkcije čoveka, prirodu i stanje uma. Nakon konstantnog praktikovanja, funkcije kardiovaskularnog i respiratornog sistema su poboljšane kao i pokretljivost, snaga zglobova i stiska ruke, dok psihološko stanje i samopouzdanje dobijaju na snazi.

liu-zi-jueLiu Zi Jue (Liju C Đue – 6 lekovitih zvukova) je tradicionalna kineska vežba za očuvanje i poboljšanje zdravlja putem kontrole daha i protoka energije kroz celo telo, na tak način vršeći detoksikaciju organizma.

Vežbanjem kontrolisanih pokreta, praćenjem kretanja ćija u telu povezanog sa udahom i izdahom uz  izgovaranje 6 zvukova – Šu, Ha, Hu, Sz, Čuei i Ši – dovodimo telo u uravnoteženo stanje. Ova vežba akcenat stavlja na jačanje i regulisanje funkcija jetre, srca, slezine, pluća, bubrega i sanđao (trostrukog grejača).

Medicinska istraživanja pokazuju da su vežbe sigurne, pouzdane i bez negativnih pojava. Posebno utiču na  lečenje hroničnih bolesti poput visokog krvnog pritiska, povišenog holesterola, povišenog šećera u krvi.

ba-duan-jinBa Duan Jin (Ba Duan Đin – 8 delova brokata)  predstavlja jedan od najpoznatijih sistema vežbi Ćigonga u svetu. Sastoji se od 8 ili 12 vežbi(broj zavisi od načina brojanja i ponavljanja) u stajaćem i sedećem položaju.

Prema legendi, poreklo ovih vežbi vodi od generala Yue Fei, koji je osmislio vežbe kako bi njegovi vojnici bili zdravi, jaki i spremni za bitku. Neki izvori tvrde da je general Yue Fei bio jedan od nosilaca znanja Yi Jin Jinga i da je vežbe prilagodio uslovima na ratištu. Prema istorijskim podacima, vežbe potiču iz Song dinastije 960-1279. godine.

Jednostavni pokreti i odlični efekti poboljšanja zdravlja čine ovu vežbu pravim draguljem bogate kineske zdravstvene i fizičke kulture. Svrha vežbi je povećanje cirkulacije unutrašnje energije putem fizičkih vežbi, kontrole daha i usredsređenjem uma i namere u cilju poboljšanja i očuvanja zdravlja i psihofizičkog jačanja. Može se koristiti i kao izvanredna jutarnja vežba. Najbitniji efekti ovog sistema treninga jesu poboljšanje rada kardiovaskularnog sistema, pomoć pri tretiranju koronarne arteroskleroze i osteoporoze, jačanje imuniteta, usporavanje starenja i poboljšanje mentalnog zdravlja. Mnogi sistem zdravstvenog ćigonga Shi Er Duan Jin nazivaju i “sedećom” varijantom Ba Duan Jin-a.

da-wuDa Vu potiče iz Tang Jao perioda(pre oko 4000 godina) i predstavlja metod očuvanja zdravlja koji povoljno utiče na zglobove i balansira meridijane uz neku formu plesa.

Zdravstveni ćigong Da Vu, baziran na istorijskim podacima, koristi podizanje, spuštanje, otvaranje i zatvaranje pokreta tela sa usklađivanjem i podešavanjem disanja i uma kako bi se balansirale funkcije organa, protok u meridijanima i neguje Ći i krv, ispunjavajući svrhu rehabilitacije i očuvanja zdravlja.

Vežbanjem zdravstvenog ćigonga Da Vu, naš duh vodi ove pokrete poput plesa i oni treniraju i oblikuju telo. Jednostavni i graciozni pokreti, fleksibilni i uglađeni, koordinisani su umom i Ćijem i pogodni su za različite grupe ljudi. Dugotrajnom vežbom može se povećati snaga gornjih i donjih udova, fleksibilnost, balans i funkcija kardiovaskularnog sistema, umanjiti negativan uticaj besa i depresije i povećati osećaj sreće i zadovoljstva.

MawangduiMa Vang Dui Dao Jin Šu je metod očuvanja zdravlja baziran prema svilenom svitku pronađenom u grobnici u Čangša, Hunan provinciji u Kini. Grobnica datira iz perioda Han dinastije(202 pne-202-8 ne).

Zdravstveni ćigong Ma Vang Dui Dao Jin Šu naglašava koordinaciju uma i tela, otvaranje i zatvaranje, podizanje i spuštanje, uvrtanje kao i istezanje tela uz elegantne i lagane pokrete. Tokom procesa vežbanja i stimulsanja meridijana, regulisanja protoka Ćija i krvi, balansiranja Jina i Janga, dobija se efekat jačanja tela i negovanja srca. Pored sporih, mekanih i nežnih pokreta, ovaj set vežbi ima lake i različite pokrete, i dosta vežbi rotacija i istezanja tela i pogodne su za različite grupe ljudi.

Dugotrajnim vežbanjem se može popraviti raspoloženje i emotivno stanje, značajno poboljšati izgled i fizičke funkcije tela,  kao i smanjiti količinu masti.

shi-er-duan-jinIme Ši Er Duan Đin se prvi put javlja u periodu Ćianlunga u Ćing dinastiji(1736-1796) i predstavlja veštinu za poboljšanje i očuvanje zdravlja u sedećem položaju.

Zdravstveni ćigong Ši Er Duan Đin je nasledio esenciju različitih škola i stilova originalne vežbe i stavlja veći naglasak na vrat, ramena, struk i noge. Fokusiran na vežbu celog tela, ovaj sistem vežbi ima efekte jačanja tela, prevenciju bolesti i usporavanje starenja.

Zdravstveni ćigong Ši Er Duan Đin karakteriše koordinacija uma i pokreta, kombinovnje pokreta sa disanjem, promena pokreta i mirovanja, istovremeni razvoj tela i duha kao i naglasak na istezanju i masaži. Ovo je vežba pogodna za ljude različitih fizičkih stanja i mogućnosti.

Dugotrajno vežbanje poboljšava fleksibilnost krvnih sudova, smanjuje rizik od dobijanja arterioskleroze, poboljšava funkciju srca i pluća, smanjuje količinu masti. Posebno pogoduje starijim osobama pošto poboljšava funkciju srca i opštu funkciju srčanog nerva.

taiji-yangsheng-zhangMotka predstavlja tip pomagala često korištenog u kineskoj vojsci ali i kao pomagalo u tradicionalnim fizičkim vežbama.

Zdravstveni ćigong Taiđi Jangšeng Džang je baziran na ideji „Taiđija“ i jedinstvu Jina i Janga. Nasledivši esenciju tradicionalnih vežbi sa štapom, ovo je vežba koja vodi pokrete udova, potpomažući koordinaciju i balansiranje disanja  i uma kao glavne principe vežbe.

Zdravstveni ćigong Taiđi Jangšeng Džang može biti vežban kao celina ili podeljen u zasebne pozicije i pokrete kao i kombinacije više pokreta. Pokreti celog sistema su nežni, lagani, dobro izbalansirani između pokreta i mirovanja, graciozni, koordinisani sa umom i kretanjem Ćija i pogodni su za ljude različitih fizičkih stanja i mogućnosti.

Dugotrajnom vežbom, može se poboljšati fleksibilnost tela, sposobnost održavanja balansa, povoljno delovati na kardiovaskularni sistem i fiziološko stanje.

shi-er-fa

Daojin Jangšeng Gong je tradicionalna zdravstveno-gimnastička vežba, metoda daojina kreirana od strane Pekinškog Univerziteta Sporta.

Zdravstveni ćigong Daojin Jangšeng Gong 12 metoda je selekcija 12 pokreta od preko više od 50 Daojin zdravstvenih vežbi. Predstavlja Daojin metod stimulacije meridijana koje poboljšavaju funkciju Džang-fu (pet čvrstih i šest šupljih organa) kao i metod poboljšanja, očuvanja zdravlja ali i prevencije.

Pokreti zdravstvenog ćigonga Daojin Jangšeng Gong 12 metoda ne odišu samo bogatom kulturološkom vrednošću, već su i jednostavni i laki za učenje, pogodni su za ljude različite grupe ljudi. Dugotrajni praktičari ove veštine mogu očekivati poboljšanje kardio-pulmonarne funkcije, stanje tela, fleksibilnost, balans, koordinaciju, kao i poboljšanje samoregulatornog kapaciteta nervnog sistema.

Priključite se našoj E-mail listi

Pošaljite nam Vaš E-mail i priključite se našoj E-mail listi kako biste dobijali najsvežije informacije o našim aktivnostima i događajima koje organizujemo!

Nadamo se da ćemo se videti na nekom od njih!

Uspešno ste se prijavili!